ЯКЩО ЗУПИНЕНА РЕЄСТРАЦІЯ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ

21/08/2017

 

Ось уже другий місяць у повноцінному (не тестовому) режимі працює нова система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПК/РК) критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН.

 

Чиновники не втомлюються розповідати, що ця система зупиняє схеми для створення фіктивного податкового кредиту, ухилення від оподаткування та дозволяє збільшити надходження в бюджет.

 

Проте, як це завжди буває на практиці, система не була належним чином налаштована та випробувана у тестовому режимі, що створило проблеми для добросовісних платників податків, яким безпідставно відмовляють у реєстрації податкових накладних. Здивовані такою ситуацією, платники податків у паніці намагаються врятувати свій бізнес (це стало справді критично важливим питанням, оскільки в такій ситуації замовники та покупці товарів (робіт, послуг) відмовляються від співпраці, оскільки не хочуть втрачати право на податковий кредит). Витрачені пачки паперу, «зґвалтована» офісна техніка і врешті хтось досягає успіху, а хтось – ні, адже, з одного боку, не усі процедури є прозорими і зрозумілими, а з іншого боку – самі платники податків допускають численні помилки. Ми провели аналіз типових помилок, які завадили платникам податків оперативно вирішити свої проблеми.

 

 

Що важливо в першу чергу зробити, якщо Ваші податкові накладні «заблоковані»?

 

Про факт зупинення реєстрації податкової накладної платник податку буде поінформований шляхом направлення йому в електронному вигляді квитанції про зупинення.

 

Після цього, відповідно до п.201.16.2. Податкового кодексу України платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку письмові пояснення та/або копії документів. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія ДФС).

 

У поясненнях необхідно надати інформацію про компанію, описати специфіку бізнесу (показати персонал, сплату ЄСВ, наявність офісних, виробничих, складських приміщень тощо), щоб довести, що Ви є підприємством реального сектору економіки та надати підтверджуючі документи реальності операцій (документи по придбанню товару, наявні товарні залишки тощо). Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН затверджено наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017р. (далі – Наказ №567). Слід враховувати його вимоги, оскільки відсутність будь-якого з документів може стати підставою для відмови. Надавати потрібно лише ті документи, які підтверджують реальність саме тієї операції, яка зазначена в податковій накладній, що зупинена.

 

Для пришвидшення обробки, пояснення можна подати в електронній формі у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі – Повідомлення). Підтверджуючі документи можна подати у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ). Повідомлення з додатками подається по кожній окремо податковій накладній, реєстрацію якої зупинено. Саме на такій електронній формі подачі наполягає ДФС України.

 

Крім цього, необхідно подати в електронній формі інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця) за встановленою формою, яка є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом №567. Така Таблиця відображає специфіку господарської діяльності окремо за кожним видом економічної діяльності. Подальший моніторинг податкових накладних здійснюватиметься з урахуванням поданої Таблиці, яку у більшості випадків Комісія ДФС враховує.

 

Серед бухгалтерів чомусь є поширена думка, що Таблицю слід подавати виключно виробникам, у яких придбана сировина має один код УКТЗЕД, а готова продукція, що продається, - інший код УКТЗЕД. Це помилковий підхід. Таблиця показує, що суб’єкт господарювання здійснює відповідний вид діяльності на постійній основі. Тому ми рекомендуємо подавати такі Таблиці усім платникам податку.

 

Дуже важливо правильно заповнювати Таблицю, зокрема:

- у графі 2 зазначається вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- у графі 3 – коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку;

- у графі 4 – коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

При заповненні Таблиці поширеною є помилка, коли коди товарів або послуг, що придбаваються платником податку та коди товарів, що ним постачаються, вказуються в одному рядку, а їх необхідно вказувати в різних рядках.

 

Також переконайтеся, що Ваше програмне забезпечення постійно оновлюється і у Вас стоїть остання актуальна версія. В іншому випадку Ваші пояснення, таблиці та документи не будуть прийняті.

 

Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці платнику протягом п’яти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування/неврахування інформації). 

 

Якщо ж за результатами розгляду пояснень та документів Комісією ДФС прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, таке рішення може бути оскаржене у адміністративному та судовому порядку.

Звертаємо Вашу увагу, що в адміністративному порядку такі скарги подаються у письмовій формі лише до Державної фіскальної служби України. Контролюючі органи інших рівнів не мають повноважень розглядати такі скарги. Тому ті платники податків, які подають скарги в контролюючі органі обласного, міського чи іншого рівня, марнують свій час. 

 

Слід враховувати, що податкова накладна, реєстрацію якої було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

Але що робити, якщо Ви звернулися в ДФС України із скаргою на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, однак не отримали рішення, прийняте за результатами її розгляду?

 

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

 

Задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН/РК, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог п. 200-1.3 ст. 200 Податкового кодексу України.

 

Більш детальну інформацію з цього та інших питань, ми з радістю надамо Вам у нас в офісі, або за телефоном, або за допомогою інших зручних для Вас засобів зв’язку.

Please reload

Останні пости

Please reload

Архів

Please reload

Follow Us

  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon